Selectează o Pagină

Referitor la Comunicatul de presă emis de Metrorex în urma pichetului de protest organizat azi de USLM între orele 900-1200, prin care directorul general Dumitru Șodolescu afirmă că se respectă cerințele privind siguranța circulației și securitatea transportului, conform reglementărilor și normelor emise de autoritățile în domeniu, sesizăm toate organele statului care trebuie să intervină pentru a verifica pierderile înregistrate în acest an de către Societate și cauzele acestora, respectiv cei 110 milioane de euro pierduți în urma proceselor cu firma Astaldi.

În urma acestor pierderi, pentru prima dată s –a ajuns în situația ca Metrorex să garanteze cu trenurile de metrou diverse împrumuturi bancare, principalii vinovați de această stare de lucruri fiind managementul defectuos al Societății și ministerul transporturilor care a aprobat aceste fapte fără a căuta și a cunoaște și vinovatul de drept.

Îi rugăm în primul rând pe cei de la ITM – București să verifice dacă Metrorex, respectă legislația în vigoare ( Legea 467/2006, Legea nr.62/2011, Legea nr.111/2016), instrucțiile de serviciu și normativele care fac normarea forței de muncă în metrou, pe ramuri de activitate și responsabilități.

Solicităm de asemenea ca aceste instituții să verifice dacă directorul general Dumitru Șodolescu este numit legal în această funcție, ținând cont de prevederile contractului colectiv de muncă Metrorex în vigoare, Anexa nr.9, lit. B, unde la nr. crt. 1, pentru a îndeplini funcția de director general la Metrorex este obligatoriu de a avea o vechime minimă în specialitate, adică în metrou, de 12 ani.

Rugăm totodată Guvernul României să declanșeze un control pe tema achiziționări trenurilor de metrou de la firma CAF, trenuri care, numai în ultimele 30 de zile, au înregistrat două defecte grave din punct de vedere al siguranței circulației, ultimul dintre acestea fiind înregistrat chiar săptămâna trecută, când în urma ruperii unei bielete antiruliu ( lipsă control boghiu), trenul în cauză a riscat deraierea având la bord circa 2000 de călători .

Sunt cele mai noi trenuri achiziționate de Metrorex și considerăm că Guvernul României, prin comisiile sale de anchetă, trebuie să își facă datoria în acest sens, astfel ca viața celor peste 700.000 de călători care folosesc zilnic acest mijloc de transport să nu mai fie pusă în pericol.

Solicităm totodată verificarea declarațiilor de avere ale celor 9 (nouă) directorii ai Societății, confirmați azi în funcții de către Consiliul de Administrație Metrorex.

Deoarece principala problemă a directorului general Dumitru Șodolescu care este venit în metrou de numai 5 luni, nu este buna funcționare a metroului ci contractul dintre Sindomet și Metrorex, acesta să nu creadă că sperie pe cineva, denaturând adevărul.

În ceea ce privește Contractul de Asociere în Participațiune nr. 94/2003, acesta este un drept al salariaților Metrorex, un contract care le aduce reale beneficii ( ajutoare sociale, centre de recuperare, activității cultural sportive, etc..) și nu vor renunța la el.

Acest intrus în problemele metroului ( Dumitru ȘODOLESCU) , nu are cum să rămână în funcția de Director General Metrorex, până când se va finaliza în justiție acest litigiu.

Sindicaliștii din metrou și membrii Biroului Permanent USLM sunt dispuși și stau la dispoziția tuturor celor care caută și vor să afle adevărul.

Vă garantăm că sindicaliștii din metrou vor lupta până la capăt pentru ca metroul bucureștean să nu aibă soarta căilor ferate și să mai existe si peste 50 de ani.

Azi ne oprim aici.

In zilele următoare vom da publicității informații și imagini de senzație, pentru că noi iubim instituția metroului, o respectăm și dorim numai binele celor care muncesc și o ajută să meargă mai departe, fiind preocupați în permanență de a asigura cele mai bune și sigure condiții de transport publicului călător.

Biroul Permanent