UPDATE 10.01.2019
Un mare „mulțumesc” pentru acțiunile dvs.
În numele președintelui Roberto Parrillo din cadrul Secțiunii pentru transportul rutier al ETF, și al Secretariatului ETF, dorim să le mulțumim tuturor celor care ați participat săptămâna aceasta la una dintre cele mai de succes acțiuni din cadrul ETF privind pachetul de mobilitate. Ieri , 10 ianuarie 2019, Comitetul pentru transport al Parlamentului European și-a exprimat votul cu privire la Pachetul de mobilitate, o reformă masivă a normelor UE care reglementează transportul rutier. Cele trei dosare cu cel mai mare impact asupra conducătorilor profesioniști au avut un rezultat mixt în votul de astăzi. A fost acceptat un compromis echilibrat în ceea ce privește cabotajul și concurența loială, însă toate propunerile privind timpul de odihnă și plăta șoferilor au fost respinse. „Rezultatul a fost haos și indecizie, dar lucratorii și sindicatele sunt bucuroși să vadă că nu există majoritate pentru reformele care să legalizeze exploatarea, dumpingul social și condițiile de muncă periculoase”, a declarat Frank Moreels, președintele Federației Europene Lucrătorilor Transportatori (ETF ). ” Membrii Parlamentului European (MEP) ne-au ascultat și suntem din ce în ce mai activi in apelul nostru pentru un Transpor Echitabil în Europa!” Parlamentarii europeni au votat împotriva tuturor încercărilor de a determina șoferii să doarmă în cabinele lor timp de câteva săptămâni și să muncească mai mult fără a se odihni corespunzator. O victorie pentru lucratori și ETF! Acesta este votul cel mai socialist din cadrul Comitetului pentru transporturi de multă vreme și este un rezultat direct al mobilizării sindicatelor membre ETF din Europa în această săptămână, carora le multumim pe aceasta cale. În calitate de Secretar General al ETF Eduardo Chagas, a declarat- „Vrem ca Pachetul de Mobilitate să fie un succes și am jucat un rol important în a fi aproape de o soluție decentă în ceea ce privește salariile echitabile și cabotajul. Timpul se scurge înainte de alegerile UE din luna mai, dar dacă Pachetul revine în curând la Parlamentul European, avem nevoie de un pas semnificativ în ceea ce privește timpul de conducere și de odihnă. Este clar că dezbaterea din Parlament și, prin urmare, întregul pachet de mobilitate va fi blocat dacă Membrii Parlamentului European nu vor ajunge la o înțelegere corectă privind condițiile pentru șoferi și siguranța pentru toți participanții la trafic „.
PASTRAȚI REGULILE AȘA CUM SUNT, DACĂ DORIȚI SĂ AVEM SIGURAȚĂ PE DRUMURILE EUROPENE.
În data de 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1, care ar urma să fie apoi aprobate în sesiunea plenară PE din 14-17.01.2019,respectiv:
- propunerea de Lege specială pentru aplicarea Directivei detașării nr. 71/1996 la transporturile rutiere,
- propunerea de revizuire a Regulamentului 561/2006 privind timpii de conducere și de odihnă ai șoferilor profesioniști,
- propunerea de modificare a Regulamentului nr.1071/2009 privind accesul la profesie și a Regulamentului 1072/2009 privind accesul la piața de transport rutier de marfă.
După aprobarea poziției Parlamentului European, Pachetul Mobilitate 1 va intra in procedura de trialog pentru armonizarea pozitiilor celor 3 institutii europene – PE, CE si Consiliu in vederea aprobării textului final.
Avem o ultima șansă de a influența procesul și de a obține pachetul de mobilitate! Această șansă are la bază campania ce se derulează pe 8 și 9 ianuarie.
Singura modalitate de a câștiga acest lucru este prin a face public preocupările noastre cu speranța ca se vor regăsi în votul corect dat de către deputații europeni la alegeri.
Comentarii recente