(+40) 21 337 32 43
Selectează o Pagină

Azi, miercuri 15 mai 2019, Biroul Permanent USL Metrou impreuna cu liderii CSNTR, au avut o intalnire cu vicepresedintele camerei deputatilor, domnul Florin Iordache. Sindicalistii au multumit pentru deblocarea statutului personalului feroviar si votarea acestuia in plen. Florin Iordache este cel care, prin implicarea sa, a deblocat spre validarea in plen statutul personalului feroviar, dupa o munca inceputa acum sase ani, in martie 2013. E un prim pas. De asemenea s-a convenit ca incepand cu luna iunie, sa se treaca, in sedinta de lucru comuna, la identificarea problemelor privind modernizarea sistemului feroviar din Romania.

Tot astazi 15 mai, am luat la cunostinta din presa cum ca la orele 14, ministrul transporturilor, Razvan Cuc si primarul general al capitalei, Gabriela Firea, impreuna cu cei din conducerea Metrorex, vor efectua o vizita de lucru la magistrala cinci de metrou, statia Favorit.

Ne exprimam regretul ca nici una dintre autoritati, respectiv, ministrul Razvan Cuc  (cu care am avut o discutie telefonica ieri dupa amiaza), primarul general, conducerea Metrorex, nu ne-au invitat la aceasta vizita de lucru pe noi cei care suntem parteneri sociali.

Ne intrebam ce au  avut de ascuns sau de ce le este teama sa stea de vorba cu sindicalistii din metrou, cetateni ai Bucurestiului.

Astfel, membrii consiliului general USL Metrou s-au mobilizat rapid si s-au deplasat la locul si ora mentionate, pentru a purta discutii cu ministrul si cu primarul general, atat in calitate de salariati Metrorex si sindicalisti, cat si ca cetateni ai metropolei.

Din pacate nici ministrul si nici primarul general nu au mai venit la intalnire, astfel incat la intrebarile noastre nu a raspuns nimeni:

Acestea sunt cateva dintre intrebarile noastre care asteapta inca raspuns:

  • De ce nu s-a aprobat inca BVC Metrorex?
  • Cand se vor face angajarile necesare acoperirii deficitului de personal?
  • Cand se va debloca trenul zburator CAF din Depoul Berceni astfel incat depoul sa functioneze in siguranta si la capacitate maxima fara ca sa mai cheltuim suplimentar si cand se va finaliza ancheta, avand in vedere ca au trecut aproape patru luni?
  • Cand se va exploata magistrala cinci? Au trecut deja patru ani de la prima amanare.
  • Cand se vor angaja oameni pentru ca exploatarea acestei magistrale sa se faca in siguranta?

Acestea si multe altele sunt intrebarile noastre pentru autoritati in special pentru ministrul Cuc.

Noi ne-am facut inca o data datoria de sindicalisti, incercand sa tragem semnale de alarma si sa fim parteneri sociali, dar se pare ca nu avem cu cine discuta.

In final va intrebam: cine raspunde de aceste cheltuieli banesti si de resposabilitatea privind siguranta circulatiei?

Biroul Executiv USLM