Au trecut mai mult de 40 de ani de când Allende, fostul președinte Chile , Thatcher din UK  și Reagan din SUA ne-au adus privatizarea pe scară largă a serviciilor publice, extinsă de ajustările structurale ale F.M.I.  și condițiile Băncii Mondiale pentru țările în curs de dezvoltare.

 Experimentul privatizării nu a fost despre „o mai mare eficiență”, ci despre slăbirea rolului guvernelor și reducerea drepturilor tuturor oamenilor.

          Public Services International (PSI ) și afiliații săi au experimentat din întâmplare moștenirea acestui imens experiment social – o mai mare inegalitate, instabilitate socială, pierderea credinței în instituțiile noastre democratice și guverne prea slabe și timide pentru a contesta puterea în continua creștere a corporațiilor.

 Promisiunile false ale privatizării sprijină Obiectivele ONU de dezvoltare durabilă și politicile de finanțare pentru dezvoltare. G20, Banca Mondială și OCDE se înclină  pentru a reambala vinul vechi și acru al  privatizării în sticle noi. Și lobby-ul corporațiilor salivează în perspectiva profiturilor nesfârșite din serviciile publice.

 Cu toate acestea, guvernele locale sunt din ce în ce mai deziluzionate de promisiunile false ale privatizării care nu oferă acces universal la servicii publice de calitate în comunitățile lor. Din ce în ce mai multe orașe reiau servicii privatizate înapoi, în mâinile publice. Remunicipalizarea e o tendință crescătoare, precum și forme alternative de livrare a serviciilor publice locale.

Parisul și-a reluat serviciul de apă în 2010, după 25 de ani de profit pentru conducere.  De la asumarea controlului, orașul a reușit să reducă tarifele la apă cu 8% între 2011 și 2015 (comparativ cu creșterea de 260% între 1985-2008). Cetățenii și lucrătorii sunt activi în structurile de conducere  și ofera  asistența  în folosul apei  a priorităților sociale și de mediu. Mai mult de 100 de orașe franceze și-au luat utilitățile de apă înapoi, cum ar fi Grenoble, Montpellier, Rennes și Nice.

       Recent, guvernul din Camerun a decis să nu-și reînnoiască contractul privat de apă, deoarece proprietarii privați nu au reușit să îndeplinească cerințele contractului de extindere a serviciilor.

Orașul Delhi din India a stabilit centre de sănătate ale comunității publice în cartierele sărace, deoarece acestea nu au fost deservite de furnizorii privați de servicii medicale. La un cost moderat,ofera  asistenta medicală gratuită la cel puțin 2,6 milioane de locuitori cei mai săraci din Delhi.

          În Australia, statul Queensland și-a creat propria companie de energie cu energie electrică deținută în totalitate pentru a-și îndeplini angajamentul de a produce până în 2030 50% din energia electrică din surse regenerabile.

 Orașul Barcelona nu a reînnoit contractul furnizorului privat de energie și a creat pentru public  Barcelona Energia pentru implementarea politicilor de energie regenerabilă ale orașului.

 În Ziua Serviciului Public, PSI declară că dezbaterea privind privatizarea nu este depășită. Ne opunem ideologiei care alimentează resursele noastre colective către corporații cu profit și transformă toți oamenii în consumatori simpli, lipsiți de drepturi.